https://res.cloudinary.com/jesperhus/image/upload/f_auto/media-staging/1tniqlnu/kreditkort-hugo_png_optimeret.png

Betaling med betalingskort

Sådan betaler du online


Her finder du en vejledning i, hvordan du betaler online, når du booker ferier og handler i vores webshop. 

Når du er klar til at booke et ferieophold, så kan du gøre det online og selv stå for at vælge enhed og booke den hos os i den valgte periode.

I slutningen af bookingflowet bliver du bedt om at logge ind eller oprette en bruger. Derefter acceptere handelsbetingelserne og gå til betaling, hvor du skal vælge korttype og indtaste dine kortoplysninger.

Når kortoplysninger er indtastet bliver du bedt om at verificere din betaling via enten NemID eller SMS-kode. Dette sker for at give den optimale sikkerhed i forbindelse med en betaling på nettet. 

 

Har jeg en bruger på Jesperhus?


Hvis du allerede har booket en ferie i Jesperhus via vores online booking eller købt varer på vores webshop, så har du allerede oprettet en bruger. Her har du mulighed for at logge ind på siden med kundeinformation.

Du skal ikke indtaste oplysningerne igen og anvende samme email, da du således ikke kan oprette brugeren.

Hvis du har glemt din adgangskode, så har du mulighed for at nulstille den ved log ind

Log ind eller ny bruger ved betalingsfejl?

Hvis du har oprettet en bruger og er gået videre til betaling og herefter oplever en fejl med dit betalingskort, og ønsker at forsøge igen, så skal du blot logge ind næste gang du kommer til skridtet med kundeinformation. Du skal altså ikke oprette brugeren på ny.

Betalingsflow online

  • betaling1_800x600_optimeret.png
  • betaling2_800x600_optimeret.png
  • betaling3_800x600_optimeret.png
  • betaling4_800x600_optimeret.png
  • betaling5_800x600_optimeret.png

Nye regler for betaling med større sikkerhed


Der er pr. 4. januar 2021 kommet nye regler for håndtering af online betalinger. Det betyder, at man har skærpet sikkerheden ved at indføre 2-faktor godkendelse, når man foretager en betaling på internettet. 

2-faktor godkendelse betyder, at man skal verificere, at man er ejeren af det anvendte betalingskort. Dette kan foregå ved at benytte enten NemID eller via SMS-kode sendt til kortholderens mobilnummer. 

Godkendelse med NemID 

Anvender du NemID til at godkende din betaling, så vil du blive bedt om at logge ind med dit NemID. Du skal være opmærksom på, at du kun kan anvende NemIDs nøgleapp eller nøgleviser. Papkortet kan ikke længere anvendes til at godkende betalinger online. 

 

   

Se video om NemIDs nøgleapp

Godkendelse med SMS-kode


Du kan også tilmelde dit betalingskort til godkendelse via en SMS-kode hos Nets. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dit betalingkort, så kan du tilmelde det hos Nets her.

Her består 2-faktor godkendelsen i en personlig kode sammen med en engangs SMS-kode, som sendes til dit mobilnummer.

Når du anvender dette i forbindelse med betaling online, så vil du automatisk modtage en SMS fra Nets hver gang du vælger betaling med SMS-kode.

Læs mere om 2-faktor-godkendelse
De danske banker har også også skrevet om 2-faktor-godkendelse. Det kan du læse om her. 

Arbejdernes Landsbank
Danske Bank
Jyske Bank
Nordea
Nordjyske Bank
Nykredit
Spar Nord
Sparekassen Kronjylland
Sydbank

Andre betalingsmuligheder - bankoverførsel
Hvis du ikke har mulighed for at betale online, så tilbyder vi, at man kan betale via bankoverførsel, når man booker et ophold via vores personale i informationen. 

Booker du et ophold via personalet fremsendes der en reservationsbekræftelse pr. mail, hvori betalingsoplysningerne fremgår. Du skal så blot sørge for at betale via din bank.

Ønsker du at benytte betaling via bank, så kontakt os på 9670 1400

Betalingsfejl
Oplever du fejl på betaling og bliver dit betalingskort afvist, når du forsøger at booke online, så kan der være forskellige årsager.

Her er de hyppigst forekomne:

Betalingskortet kan ikke verificeres via NemID eller SMS-kode
(Se ovenstående beskrivelse)

Manglende dækning på betalingskortet
Hvis dit betalingskort ikke har nok dækning til at dække købet, så bliver kortet afvist af banken.

Der er sat en beløbsgrænse på et betalingskort, denne er afgjort af din aftale med banken på den pågældende korttype. Der kan være tale om en beløbsgrænse for online køb, der er sat for et max på DKK 10-25.000,- pr. måned for de mest normale korttyper. For andre korttyper vil beløbsgrænsen være mindre. Det vil typisk være et samlet køb for beløbsgrænsen og altså ikke enkeltstående køb, så hvis du har anvendt kortet til flere indkøb i samme måned, så kan det være årsagen til, at det afvises.

Du kan kontakte din bank for at høre mere om de konkrete beløbsgrænser for dine betalingskort. 

Vi kan tilbyde overførsel via bank, hvis du møder problemer med betalingskort. Kontakt os venligst på 9670 1400. 

Kortet er udløbet
Hvis dit betalingskort er udløbet, så vil det ikke kunne anvendes til online betaling. Kontakt din bank for at få udstedt et nyt betalingskort. 

Mistanke om svindel
Hvis et betalingskort mistænkes for at være brugt til svindel, så vil det blive blokeret af banken og kan ikke anvendes online. 

Spørgsmål

Kontakt os på 9670 1400 eller jesperhus@jesperhus.dk hvis du har spørgsmål eller kommentarer.

Du kan også tilgå chatten på denne side eller via Facebook.  

https://res.cloudinary.com/jesperhus/image/upload/f_auto/media-staging/4nfd3iyp/4.jpg

Sjov for alle

Oplevelser venter for hele familien under et ophold i Jesperhus. Vi har et helt særligt fokus på, at ferien skal være en fest for børn og deres forældre. 

Læs mere
https://res.cloudinary.com/jesperhus/image/upload/f_auto/media-staging/bpzfalrz/dinocamp_2023_01_1920px.jpeg
Tilmeld nyhedsbrev

Modtag nyheder og gode tilbud i vores nyhedsbrev.

Tilmeld
https://res.cloudinary.com/jesperhus/image/upload/f_auto/media-staging/0pmjio01/stone-50.png

Jesperhus - ferie for børn og deres forældre

Footer