Skip to the content

Sådan betaler du online

Her finder du en vejledning i, hvordan du betaler online, når du booker ferier og handler i vores webshop

Når du er klar til at booke et ferieophold, så kan du gøre det online og selv stå for at vælge enhed og booke den hos os i den valgte periode.

I slutningen af bookingflowet bliver du bedt om at logge ind eller oprette en bruger. Derefter acceptere handelsbetingelserne og gå til betaling, hvor du skal vælge korttype og indtaste dine kortoplysninger. Når kortoplysninger er indtastet bliver du bedt om at verificere din betaling via enten NemID eller SMS-kode. Dette sker for at give den optimale sikkerhed i forbindelse med en betaling på nettet. 

Har jeg en bruger på Jesperhus?

Hvis du allerede har booket en ferie i Jesperhus via vores online booking eller købt varer på vores webshop, så har du allerede oprettet en bruger. Her har du mulighed for at logge ind på siden med kundeinformation. Du skal ikke indtaste oplysningerne igen og anvende samme email, da du således ikke kan oprette brugeren.

Hvis du har glemt din adgangskode, så har du mulighed for at nulstille den ved log ind. 

Log ind eller ny bruger ved betalingsfejl?

Hvis du har oprettet en bruger og er gået videre til betaling og herefter oplever en fejl med dit betalingskort, og ønsker at forsøge igen, så skal du blot logge ind næste gang du kommer til skridtet med kundeinformation. Du skal altså ikke oprette brugeren på ny.

Nye regler for betaling med større sikkerhed

Der er pr. 4. januar 2021 kommet nye regler for håndtering af online betalinger. Det betyder, at man har skærpet sikkerheden ved at indføre 2-faktor godkendelse, når man foretager en betaling på internettet. 

2-faktor godkendelse betyder, at man skal verificere, at man er ejeren af det anvendte betalingskort. Dette kan foregå ved at benytte enten NemID eller via SMS-kode sendt til kortholderens mobilnummer. 

Godkendelse med NemID 

Anvender du NemID til at godkende din betaling, så vil du blive bedt om at logge ind med dit NemID. Du skal være opmærksom på, at du kun kan anvende NemIDs nøgleapp eller nøgleviser. Papkortet kan ikke længere anvendes til at godkende betalinger online. 

 

Hent NemID nøgleapp i App Store

Hent NemID nøgleapp på Google Play

 

Godkendelse med SMS-kode

Du kan også tilmelde dit betalingskort til godkendelse via en SMS-kode hos Nets. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dit betalingkort, så kan du tilmelde det hos Nets her.

Her består 2-faktor godkendelsen i en personlig kode sammen med en engangs SMS-kode, som sendes til dit mobilnummer.

Når du anvender dette i forbindelse med betaling online, så vil du automatisk modtage en SMS fra Nets hver gang du vælger betaling med SMS-kode 

Læs mere om 2-faktor-godkendelse

De danske banker har også også skrevet om 2-faktor-godkendelse. Det kan du læse om her. 

Andre betalingsmuligheder - bankoverførsel

Hvis du ikke har mulighed for at betale online, så tilbyder vi, at man kan betale via bankoverførsel, når man booker et ophold via vores personale i informationen. 

Booker du et ophold via personalet fremsendes der en reservationsbekræftelse pr. mail, hvori betalingsoplysningerne fremgår. Du skal så blot sørge for at betale via din bank.

Ønsker du at benytte betaling via bank, så kontakt os på 9670 1400

Betalingsfejl

Oplever du fejl på betaling og bliver dit betalingskort afvist, når du forsøger at booke online, så kan der være forskellige årsager.

Her er de hyppigst forekomne:

Betalingskortet kan ikke verificeres via NemID eller SMS-kode

(Se ovenstående beskrivelse)

Manglende dækning på betalingskortet

Hvis dit betalingskort ikke har nok dækning til at dække købet, så bliver kortet afvist af banken.

Der er sat en beløbsgrænse på et betalingskort, denne er afgjort af din aftale med banken på den pågældende korttype. Der kan være tale om en beløbsgrænse for online køb, der er sat for et max på DKK 10-25.000,- pr. måned for de mest normale korttyper. For andre korttyper vil beløbsgrænsen være mindre. Det vil typisk være et samlet køb for beløbsgrænsen og altså ikke enkeltstående køb, så hvis du har anvendt kortet til flere indkøb i samme måned, så kan det være årsagen til, at det afvises.

Du kan kontakte din bank for at høre mere om de konkrete beløbsgrænser for dine betalingskort. 

Vi kan tilbyde overførsel via bank, hvis du møder problemer med betalingskort. Kontakt os venligst på 9670 1400. 

Kortet er udløbet

Hvis dit betalingskort er udløbet, så vil det ikke kunne anvendes til online betaling. Kontakt din bank for at få udstedt et nyt betalingskort. 

Mistanke om svindel

Hvis et betalingskort mistænkes for at være brugt til svindel, så vil det blive blokeret af banken og kan ikke anvendes online. 

Spørgsmål?

Kontakt os på 9670 1400 eller jesperhus@jesperhus.dk hvis du har spørgsmål eller kommentarer.

Du kan også tilgå chatten på denne side eller via Facebook.  

Gå aldrig glip af noget!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få gode tilbud, spændende nyheder og arrangementer, direkte i din indbakke.
 

Sjov for alle

Hos Jesperhus har vi altid masser af aktiviteter for alle aldre og interesser. Se aktivitetsplanen og find noget der passer lige til jer.

Jesperhus

Legindvej 30
7900 Nykøbing Mors
Danmark
 

Ferie for børn i

Jesperhus

Hvis du leder efter et sandt ferieparadis for store og små, så book din næste ferie hos Jesperhus. Mange vellykkede sæsoner har klædt os på til at give børnefamilier en oplevelse, de sent glemmer.